Page 284 - SDMD CNKT va CNTT trong tien trinh CNH_HDH DBSCL
P. 284

Huyền, L. (2022). Hàng nghìn sinh viên bị đuổi học: Không phải cứ đỗ đại học là
              bình  yên  ra  trường.  Retrieved  09/3/2024  from  https://vietnamnet.vn/hang-
              nghin-sinh-vien-bi-duoi-hoc-khong-phai-do-dai-hoc-la-binh-yen-ra-truong-
              2087814.html
          Iqbal, Z., Qadir, J., Mian, A., & Kamiran, F. (2017). Machine learning based student
              grade  prediction:  A  case  study.  arXiv:1708.08744.  https://doi.org/10.48550/
              arXiv.1708.08744
          Kaddoura, S., & Gumaei, A. (2022). Towards effective and efficient online exam
              systems  using  deep  learning-based  cheating  detection  approach.  Intelligent
              Systems with Applications, 16, 200153. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/
              j.iswa.2022.200153
          Kim,  B.-H.  (2019).  Deep  learning  to  predict  student  outcomes.  ArXiv,
              abs/1905.02530.
          Nhàn, H. L. T., & Nghe, T. N. (2013). Hệ thống dự đoán kết quả học tập của sinh
              viên sử dụng thư viện hệ thống gợi ý mã nguồn mở Mymedialite. Hội nghị Công
              nghệ thông tin năm 2013, Trường Đại học Cần Thơ.
          Rastrollo-Guerrero, J. L., Gómez-Pulido, J. A., & Durán-Domínguez, A. (2020a).
              Analyzing  and  Predicting  Students’  Performance  by  Means  of  Machine
              Learning:  A  Review.  Applied  Sciences,  10(3).  https://doi.org/10.3390/
              app10031042
          Rastrollo-Guerrero, J. L., Gómez-Pulido, J. A., & Durán-Domínguez, A. (2020b).
              Analyzing and predicting students’ performance by means of machine learning:
              A review. Applied sciences, 10(3), 1042.
          Safarov,  F.,  Kutlimuratov,  A.,  Abdusalomov,  A.  B.,  Nasimov,  R.,  &  Cho,  Y.-I.
              (2023). Deep learning recommendations of E-education based on clustering and
              sequence. Electronics, 12(4), 809.
          Sang, L. H., Hải, N. T., Điện, T. T., & Nghe, N. T. (2020). Dự báo kết quả học tập
              bằng kỹ thuật học sâu với mạng nơ-ron đa tầng. Tạp chí Khoa học Đại học Cần
              Thơ, 56(3), 20-28. https://doi.org/10.22144/ctu.jvn.2020.049
          Shahiri, A. M., Husain, W., & Rashid, N. A. A. (2015). A review on predicting
              student's  performance  using  data  mining  techniques.  Procedia  Computer
              Science,  72,  414-422.  https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.
              12.157
          Tanuar,  E.,  Heryadi,  Y.,  Abbas,  B.  S.,  &  Gaol,  F.  L.  (2018,  September).  Using
              machine learning techniques to earlier predict student's performance. In 2018
              Indonesian  Association  for  Pattern  Recognition  International  Conference
              (INAPR) (pp. 85-89). IEEE.
          Thai-Nghe,  N.,  Horváth,  T.,  &  Schmidt-Thieme,  L.  (2011,  July).  Factorization
              models for forecasting student performance. In EDM (pp. 11-20).



          270
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289